AUDI 100 100 Avant 80 80 Avant A6 A6 Avant CABRIOLET COUPE V8 CHRYSLER VISION DODGE CARAVAN INTREPID FIAT UNO MAZDA 929 III MERCEDES-BENZ 190 [W201] CABRIOLET [A124] COUPE [C124] KOMBI Kombi [S124] Sedan [W124] NISSAN 300 ZX OPEL CALIBRA A VECTRA B VECTRA B Halvkombi VECTRA B Kombi SAAB 9000 9000 Halvkombi SEAT TOLEDO I SUZUKI BALENO VAUXHALL CALIBRA VECTRA VOLVO 240 I 240 Kombi I 740 I 740 Kombi I 760 I 760 Kombi I 780 I 940 I 940 II 940 Kombi I 940 Kombi II 960 I 960 II 960 Kombi I VW CORRADO GOLF II JETTA II PASSAT PASSAT Variant POLO POLO Classic POLO Coupé POLO Skåp TRANSPORTER Buss IV TRANSPORTER Flak/chassi IV TRANSPORTER Skåp IV / För att lambdasonden säkert ska passa din bil kontrollera följande innan köp:
Behöver du en reglersond eller en diagnossond?
Reglersonden är den som sitter på grenröret alternativt precis efter grenröret på bilen.
Diagnossonden sitter monterad på katalysatorn alternativt strax efter katalysatorn.
Alla bilar är inte utrustade med en diagnossond en tumregel är att bilar producerade efter år 2000 har en diagnossond.
Att från/till angivet årtal/datum som står angivet i informationen för lambdasonden stämmer med din bils tillverkningsperiod.
Om du är osäker kontrollera även att det angivna Bosch/originalnumret stämmer överens med det nummer som står på bilens nuvarande Lambdasond.
Vid montering bör Lambdasondens kablar inte lödas samman med bilens utan annan skarvmetod rekommenderas.