CHRYSLER 300 C 300 C Touring 300 M DAYTONA Coupé LE BARON Cabriolet LE BARON Coupé LE BARON Sedan PT CRUISER SEBRING VOYAGER III VOYAGER IV DODGE CARAVAN INTREPID STRATUS VIPER Cabriolet VIPER Coupé FORD FIESTA V FORD USA AEROSTAR EXPLORER WINDSTAR HONDA ACCORD IV JEEP CHEROKEE COMMANDER GRAND CHEROKEE I GRAND CHEROKEE II GRAND CHEROKEE III WRANGLER I WRANGLER II MAZDA TRIBUTE MITSUBISHI COLT V LANCER VI OPEL ASTRA G Cabriolet ASTRA G Halvkombi ASTRA G Kombi ASTRA G Sedan ASTRA G Skåp COMBO Skåp / kombi COMBO Tour CORSA C CORSA Sedan Classic CORSA Utility Pick-up MERIVA VECTRA B VECTRA B Halvkombi VECTRA B Kombi VECTRA C ZAFIRA A PLYMOUTH BREEZE NEON Coupé NEON Sedan VOYAGER / GRAND VOYAGER SUZUKI BALENO BALENO Halvkombi BALENO Kombi VITARA VAUXHALL ASTRA Mk IV ASTRAVAN Mk IV COMBO Mk II COMBO TOUR Mk II CORSA Mk II MERIVA Mk I VECTRA ZAFIRA Mk I VW GOL II SAVEIRO II / För att lambdasonden säkert ska passa din bil kontrollera följande innan köp:
Behöver du en reglersond eller en diagnossond?
Reglersonden är den som sitter på grenröret alternativt precis efter grenröret på bilen.
Diagnossonden sitter monterad på katalysatorn alternativt strax efter katalysatorn.
Alla bilar är inte utrustade med en diagnossond en tumregel är att bilar producerade efter år 2000 har en diagnossond.
Att från/till angivet årtal/datum som står angivet i informationen för lambdasonden stämmer med din bils tillverkningsperiod.
Om du är osäker kontrollera även att det angivna Bosch/originalnumret stämmer överens med det nummer som står på bilens nuvarande Lambdasond.
Vid montering bör Lambdasondens kablar inte lödas samman med bilens utan annan skarvmetod rekommenderas.
Läs mer om Lambdasond Vänster Cyl. 1 Cyl. 2 Cyl. 3 Cyl. 4 Cyl. 5 Cyl. 6