Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3
Det nya högprestandadäcket som ger kortare bromssträcka på både våta och torra väglag så att du alltid har kontrollen och kan njuta av din resa
- Kortare bromssträcka på både våta och torra väglag
- Förbättrat grepp for följsam väghållning och kontroll
- Monteras av ledande biltillverkare
Kortare bromssträcka på både våta och torra väglag
Med Active Braking-teknik ökar kontaktytan och greppet när du bromsar. Den ökade markkontakten ger kortare bromssträcka på både våta och torra väglag.
Grepp for inbromsning och väghållning
Grip Booster-gummiblandningen som används i Eagle F1 Asymmetric 3 är tillverkad med häftande harts som ökar vidhäftningen mot underlaget. Det ger bättre grepp för inbromsning och väghållning på både våta och torra väglag.
Styrprecision och hållbarhet
Ny förstärkningsteknik ger starkare och lättare konstruktion som förbättrar väghållning, kurvgrepp, mönsterslitage och bränsleeffektivitet.
Testrapport från TÜV
The Eagle F1 Asymmetric 3 jämfört med konkurrenterna
2,6 meter = 9 % kortare bromssträcka på våta vägar*
1,3 meter = 4 % kortare bromssträcka på torra vägar*
4 % bättre våthantering*
Jämfört med genomsnittlig prestanda på de 3 senaste modellerna från huvudkonkurrenter i UHP-segment (Michelin Pilot Sport 3, Bridgestone Potenza S001, Continental Sport Contact 5). Testat av TÜV SÜD Product Service i sept-okt 2015 på beställning av Goodyear Dunlop. Nya UHP, däckstorlek: 225/45 R17 91Y; Testbil: VW Golf; Testplatser: Montpellier (F), Colmar-Berg (L); Rapportnr. 713066268
** Betyg på rullmotstånd: : Continental Sport Contact 5 –101.6; Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 –100 Genomsnitt för ledande konkurrenter – 89,1 Del av test angivet ovan med rapportnr. 713066268.
Läs mer om Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 ROF