Konstruktion av däck Goodyear Ultra Grip 7 + förändrades lite jämfört med föregångaren Goodyear Ultra Grip 6.
Doubleprotection skär djupa spår. Deras mål är att bättre motstå aquaplanation, förbättra hanterbarheten och kopplings egenskaper i snön.
V-format tvärsnitt av spår och massor av sidosprund bör på ett effektivt sätt skjuta ifrån vattnet från kontakten plats även vid höga hastigheter. Dessa egenskaper, enligt tillverkaren, kvarstår även på bussar.
För att minska buller och vibrationer, flyttas vänstra och högra delar av spåren mot varandra. Mellan stommen och slitbana läggs en styv ram för att förbättra hanterbarheten på asfalt. Dessutom moderniserade sammansättning av gummi. Uppdaterad blandning behåller elasticitet i kyla, ger högpresterande däck vid låga temperaturer, förbättrar kopplings egenskaper på våt väg.
Lufttryck övervakningssystem driven.
Lameller, en av de viktigaste inslagen i de nya däcken – slat tredimensionell (3D BIS), liknar insatta i varandra pyramiden.
Denna lösning förbättrar kopplings egenskaper på is och våt vägbana väg. Dessutom med ett sådant däck är lamell ljud mindre än traditionella.
Läs mer om Goodyear UltraGrip 7+